دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» تاریخچه و برسی بازی فاینال فانتزی

تاریخچه و برسی بازی فاینال فانتزی

تاریخچه و برسی بازی فاینال فانتزی


اولین نسخه مجموع بازی های فاینال فانتزی برای اولین بار در سال1998 با کارگردانی هیرونوبوساکاگوچی و توسطکمپانی اسکوـُر انیکس ساخته و منتشر شد؛ سبک این بازی نقش آفرینی می باشد که تا تاریخ آوریل سال 2008میلادی سه انیمه، دو فیلم و 28 بازی از مجموعه مذکور انتشار پیدا کرده است. با وجود این که عنوان اصلی بازی نقش آفرینی می باشد اما این بازی با نسخه های متعدد در سبک های اکشن نقش آفرینی، حالت شوتر سوم شخص، مبارزه و سبک ریتمیک هم منتشر شده است.

اکثر نسخه های بازی فاینال فانتری دنیا های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند اما از الگو و مفاهیم یکسانی بهره مندهستند و مواردی مانند نحوه روایت داستان و پیشینه آن،اسم شخصیت ها ، مکان ها و نوع گیم پلی در همه ی نسخههای مجموعه فاینال فانتزی مشابه هستند.

بازی مذکور توانسته تا به حال از نظر تجاری موفقیت های بسیار بزرگی را بدست آورد و همچنین از سوی منتقدان وگیمر ها بازخورد های بسیار مثبتی را دریافت نماید به صورتی که مجموعه مذکور یکی از پرفروش ترین سری های بازی های ویدیویی در دنیا به شمار می رود.

شکوفایی اصلی مجموعه فاینال فانتزی زمانی شروع شد که نسخه هفت این بازی برای کنسول پلی استیشن منتشر شدکه این نسخه از بازی، اولین نسخه از مجموعه فاینال فانتزی بود که برای پلی استیشن ساخته و منتشر شد و همینطوراولین بازی سه بعدی از این مجموعه بود. فاینال فانتزی 7 توانست بازخورد های مثبت و تحسین های زیادی را از سوی منتقدین و گیمر ها دریافت نماید و همینطور با فروش حدود 10 میلیون نسخه به یکی از پرفروش ترین بازی های این مجموعه تبدیل شد.

Final Fantasy XIV که چهاردهمین نسخه اصلی از مجموعه فاینال فانتزی به شمار می آید در سال 2010میلادی برای پلفترم های پلی استیشن3، ایکس باکس و پی سی منتشر شد که بازیکنان می توانستند آن را به چهار زبان ژاپنی،انگلیسی، فرانسوی و آلمانی بازی کنند. این نسخه از بازی مانند نسخه یازدهم آن یک بازی آنلاین بزرگ چند نفره بود که همه ی بازیکنان این بازی می توانستند بازی را در یک منطقه مشترک انجام دهند و همینطور این بازی از اولین بازی های کراس پلتفرم به شمار می آید.

شخصیت های اصلی این بازی در پنچ نژاد الزن،هیور،روگادین،لالافل و میکوته می باشند که هر نژاد شامل شخصیت های مرد و زن هستند؛ تفاوت اصلی بازی Final Fantasy XIV با نسخه های دیگر این مجموعه این می باشد که سیستم ارتقا کاراکتر ها بر اساس کسب تجربه در مبارزات در این نسخه وجود ندارد.

بازیکن در هر لحظه از بازی این امکان را دارد که کلاس کاراکتر خود را تغییر دهد و همینطور امکان شخصی سازی شخصیت ها به این نسخه از بازی افزوده شده است و بازیکنان این امکان را دارند که رنگ مو،پوست، چشم و خالکوبی و ... کاراکتر ها را به صورتی که می خواهند تغییر دهند.

تا الان 14 نسخه از سری فاینال فانتزی منتشر شده است و همانطور که توضیح داده شده این بازی در سبک نقش آفرینی می باشد و ما داخل بازی شاهد مواردی مانند عناصرعلمی تخیلی و فانتزی می باشیم که محوریت داستان بازی هم بر اساس همین عناصر شکل می گیرد، داستان جدید ترین نسخه از این مجموعه یعنی Final Fantasy XVبعد از انیمه پخش شده مرتبط با داستان این سری می باشد. جدید ترین انیمه منتشر شده بر اساس مجموعه فاینال فانتزی، یک پیش درآمد برای بازی Final Fantasy XV می باشد و حوادث اتفاق افتاده قبل از داستان این نسخه از بازی را نمایش می دهد؛ کمپانی اسکوـُر انیکس با انتشار این انیمه سینمایی پیش زمینه داستانی اتفاقات قبل از بازی Final Fantasy XV را آماده کرد همچنین این انیمه سینمایی به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های سال می باشدکه داستان بسیار جذابی هم دارد و نوید یک داستان عالی را در بازی Final Fantasy XV می دهد.

مورد اصلی که در رابطه با جدیدترین ویدیو منتشر شده مرتبط با بازی Final Fantasy XV وجود دارد این می باشدکه هدف این ویدیو نشان دادن نحوه صحیح استفاده کردن بازیکن از جادوی مرگ است و همینطور نشان دهنده این موضوع می باشد که به کار بردن این جادو به شکل درست می تواند آسیب های بسیار جدی را حتی به دشمنان قوی وارد کند و باعث شکست آن ها شود پس اگر این تریلر را با دقت نگاه کنید متوجه موارد توضیح داده شده در رابطه با این موضوع می شوید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده