خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» رئیس پلی استیشن از برنامه های خود برای بازی های پرتابل می‌گوید

رئیس پلی استیشن از برنامه های خود برای بازی های پرتابل می‌گوید

رئیس پلی استیشن از برنامه های خود برای بازی های پرتابل می‌گوید


کنسول پلی استیشن مدت هاست که در زمینه ی بازی های انحصاری درصدر قرار دارد؛ این کنسول دارای بازی های انحصاری بزرگ متعددی می باشد و در این رابطه بسیار موفق بوده است اما پلی استیشن مدت زیادی است که نتواسته در زمینه بازی های پرتابل عملکرد خوب و رضایت بخشی را داشته باشد و کنسول پلی ستیشن ویتا در این زمینه به خوبی عمل نکرده و موفق نمی باشد. جان کودرا مدیر بخش پلی استیشن کمپانی سونی در رابطه با برنامه هایش برای بازی های کنسول دستی این کمپانی، گفت وگوهایی داشته است که در ادامه مطلب می توانید بخشی از این گفت وگو را مشاهده کنید. به اعتقاد من به جای جدا نمودن بازی های کنسول های خانگی از کنسول های پرتابل، باید به این مورد به چشم یک راه جهت آماده کردن بازی های بیشتر برای مخاطبان نگاه کرد و ما قصد داریم در رابطه با موارد زیادی فکر کنیم. جان کودرا به این مورد اشاره کرد که کنسول پرتابل آینده کمپانی سونی پلتفرم موبایل را داخل خود قرار خواهد داد و بیان نمود که فعلا زمان مناسبی برای صحبت در رابطه با اطلاعات سخت افزاری این کنسول نمی باشد.جان کودرا در میان صحبت هایش به بازی های PlayLink هم اشاره کرد ،مدت زمان کوتاهی است که از رونمایی و انتشار این نوع بازی ها می گذرد؛ او این گونه بیان کرد که بازی هایPlayLink یک تجربه جدید در محیط پلتفرم گوشی های همراه هوشمند می باشند و برای کاربران این امکان را فراهم می کنند تا موبایل خود را به یک کنترلر تبدیل کنند.

اولین کنسول پرتابل سونی، پلی استیشن پرتابل نام داشت که بعد از آن کنسول پلی استیشن ویتا توسط این کمپانی روانه بازار شد؛ این مورد هم ناگفته نماند که اندرو هاوس مدیرعامل سابق بخش سرگرمی های تعاملی سونی بعد از استعفای خود بیان نمود که یکی از دلایل این که بخش پلی ستیشن به فعالیت خود در زمینه بازی های پرتابل و کنسول های دستی ادامه نداد این می باشد که این نوع کنسول ها متقاضیان زیادی در خارج از آسیا نداشتند. در ادامه به توضیحاتی در رابطه با کنسول دستی کمپانی سونی یعنی پلی استیشن ویتا می پردازیم.

پلی استیشن ویتان یک کنسول بازی دستی که توسط شرکت سرگرمی کامپیوتری سونی تولید و به بازار عرضه شده ‌است این کنسول بازی دستی، جانشینی برای کنسول بازی دستی قبلی سونی یعنی پلی‌استیشن همراه و عضوی از خانواده پلی‌استیشن است. پی‌اس ویتا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ در ژاپن و قسمت‌هایی از آسیا منتشر شده، و در مناطق دیگر شامل آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ عرضه شد.

 

از ویژگی‌های این محصول، دو آنالوگ استیک، صفحه نمایشگر ۵ اینچی (۱۳۰ میلیمتری) اوال‌ای‌دی با قابلیت صفحه لمسی است. این کنسول دستی، امکاناتی چون بلوتوث، وای-فای و ۳جی را نیز پشتیبانی می‌کند. پی‌اس ویتا دارای پردازشگر قدرتمند ۴ هسته‌ای آرم کورتکس-ای۹ می‌باشد. همچنین، پلی‌استیشن ویتا از شبکه پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند. پلی‌استیشن ویتا، به منظور رقابت با کنسول نینتندو سه‌دی‌اس در نسل هشتم کنسول‌های بازی عرضه شده‌است.طراحی کلی پلی‌استیشن ویتا مشابه طراحی کنسول دستی پیشین شرکت سونی یعنی پی‌اس‌پی می‌باشد. این کنسول دارای صفحه نمایش ۵ اینچی است و از یک صفحه اوال‌ای‌دی خازنی لمسی بهره می‌برد. برخلاف پی‌اس‌پی که از یک آنالوگ بهره می‌برد، ویتا از دو آنالوگ استفاده می‌کند و چهار کلید اصلی کنسول‌های سونی یعنی (Triangle, Circle, Cross و Square) ، به همراه دو کلید L و R و کلیدهای پلی‌استیشن،start و select هم بر روی این کنسول دستی وجود دارد.

این کنسول از پردازندهٔ شرکت آرم هولدینگز یعنی آرم کورتکس-ای۹ استفاده می‌کند که دارای چهار هسته می‌باشد؛ اما سه هسته آن برای اپلیکیشن‌ها قابل استفاده است. پلی‌استیشن ویتا همچنین دارای پردازنده گرافیکی چهار هسته‌ای مدل پاور وی‌آر SGX543MP4 است. از دیگر امکانات سخت افزاری کنسول پلی استیشن ویتا می توان به دو پد لمسی در قسمت پشتی کنسول اشاره کرد. همچنین دو دوربین (یکی عقب، یکی جلو)، بلندگوی استریو، میکروفون، حسگر حرکتی شش محور (سه محور ژیروسکوپ و سه محور شتاب سنج) و قطب نمای الکتریکی در این کنسول دستی وجود دارد

پلی‌استیشن ویتا از نسل سوم ارتباطات (3G)، وای-فای و بلوتوث ۲٫۱ پشتیبانی می‌کند. البته مدل ارزان‌تر این کنسول از 3G پشتیبانی نمی‌کند و امکانات ارتباطی آن فقط محدود به وای-فای و بلوتوث می‌شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده